Byłem dziś ze swoim autkiem w ASO w B-stoku. Przebieg 22tys i usłyszałem 3 razy taki metaliczny odgłos przy uruchamianiu. W jednym ASO powiedzieli, że jak tego nie usłyszą, albo nie będzie nagrania, to nic nie zrobią. Z kolei w drugim Pan z serwisu sprawdził w ETCE, że mam już nowy nastawnik rozrządu. Mówił, że jest to na 90% pewne, skoro tak pokazuje system. I nie wiem już nic - mam samochód z 04.2010, gdzie podobno były wadliwe rozrządy, a tu takie info. Czy Waszym zdaniem ta "ETKA" to pewne?
I nie wiem już nic - mam samochód z 04.2010, gdzie podobno były wadliwe rozrządy, a tu takie info. Czy Waszym zdaniem ta "ETKA" to pewne?
ja mam z 08.2010 i miałem spierdolony
te nastawniki to pewnie kolejny "chwyt marketingowy" :idea: :diabelski_usmiech zaraz się okaże że wszystkie to jeden wielki shit... różnica polega tylko na tym, że te starsze psuły się nieco prędzej od tych poprawionych, które to mają wytrzymać do końca gwarancji, czyli c.a. 2 lata/30k km ops: oczywiście jak ktoś tłucze dużo km, to mu się wysra wcześniej i przynajmniej się załapie na wymianę w ramach gwarancji :szeroki_usmiech a reszta "szczęśliwców" może już zacząć odkładać kasę ... :evil: ehh, SKODA ... i te ich przemyślane rozwiązania :shock:
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Już po naprawie rozrządu,
pierwsza wycena 3700,
druga: rabat 70 % części i 10 % robocizna - 1580 zł.
Po ciężkiej walce - koszt 0 zł. ( łańcuch, napinacz, nastawnik rozrządu).
Samochód 4 m-ce po gwarancji.
Tak więc walczcie, bo można.
idas,
nie wiadomo mi, aby poprawiono sam łańcuch,
poprawiono napinacz łańcucha ( niestety nie znam nowego oznaczenia),
nowy napinacz ma zapobiegać luzowaniu się łańcucha (gdzieś to czytałem ale nie pamiętam już gdzie),
a procedura naprawcza VAG wymaga przy tej naprawie, wymiany nastawnika
wałka rozrządu, jeżeli posiada inny nr niż 03C109088E ( wprowadzony po 05.2010 r.),
co uczyniono u mnie.
to jest ciekawe... patrzyłem w internetowej etce i zmian napinacza w skodzie nie widziałem. jedynie dla vw i to przed wprowadzeniem tego silnika w octavii... z reszta nawet na Facebook w profilu skody ktoś napisał że silniki w skodzie są już poprawione od początku... bałagan i tyle...
[ Dodano: Wto 11 Wrz, 12 17:59 ]
Jeszcze jako małe uzupełnienie:
Skoda:
Nastawnik rozrządu: 03C109088E (innego numeru w Etce nie ma),
Volkswagen zidentyfikował błąd produkcyjny będący przyczyną problemów z łańcuchami rozrządu. Nie ma jednak pewności, czy producent wykaże gest dobrej woli
Błąd produkcyjny dostawcy łańcuchów jest bezpośrednią przyczyną wydłużających się i przeskakujących łańcuchów rozrządu w silnikach TSI. Takiej odpowiedzi udzielił przedstawiciel Volkswagena podczas rozmowy z magazynem Auto Bild.
Osoba zajmująca się dbaniem o zachowanie odpowiedniego poziomu jakości aut VW – Frank Tuch powiedział, że zły łańcuch rozrządu w silnikach 1.4 TSI to wynik zbyt wysokiego marginesu tolerancji poziomu jakości. Dostawca problematycznych części zbyt optymistycznie określił czas graniczny zużycia łańcucha. Producent wadliwej części przetestował używane auto z silnikiem 1.4 TSI, test wykazał, że łańcuch zostawia na zębach drobne rysy, a dodatkowo powstają opiłki.
Łańcuch zużywa się, to nie podlega wątpliwości. Auta z wadliwym elementem stanowią niewielki procent w ogólnej produkcji. Po wykryciu wady części zostały zmodyfikowane, dzięki czemu problem w autach z nowym łańcuchem nie występuje. Wyciągnięte łańcuchy powodowały problemy, a także awarie silników.
Jeśli masz samochód z wadliwym łańcuchem, bardzo ważne jest szybkie wykrycie problemu, dzięki czemu będzie można uniknąć poważnych awarii.
Problemy związane z łańcuchem występują też w innych modelach silników TSI: 1.2, 1.8, 2.0. W każdej jednostce problemy mogą być spowodowane przez różne przyczyny. W przypadku pierwszych jednostki 1.2 TSI, winna była pokrywa łańcucha. W silnikach 1.8 i 2.0 winę ponosił napinacz łańcucha, który był wymieniany w ramach akcji naprawczej – objęto nią 5000 samochodów. W jednostkach 1.8 i 2.0 EA888 problemy z łańcuchem rozrządu nigdy nie wystąpiły, silniki z tym oznaczeniem można było znaleźć w np. Golfie GTI.
AUTO ŚWIAT kwiecień 2012
Czyli tak naprawdę dalej nie wiedzą o co chodzi. Piszą o łańcuchach, wymieniają napinacze i nastawniki. A problem zaczął się już w 1.6 fsi. I pewno dlatego też wracają w silnikach benzynowych, do rozrządu napędzanego paskiem .
kumpel rozgląda się za nowym samochodem, padło na Alteeę 1,4TSI, w czasie wizyty w salonie handlowiec mu odradził, bo twierdzi, że wszystkie egzemplarze, które sprzedał w tym roku wróciły do nich na gwarancji, ale oprócz rozrządu mówił też o chlaniu oleju a z tym się zdaję się u nas nie spotkałem, owszem w 1,8, ale 1,4?! :?
Doradzał mu 1,2.
Swoją drogą punkt dla sprzedawcy
Jak ja z kumplem szukalismy auta dla niego to w salonie Skody podczas rozmowy o OII 1.4tsi sprzedawca calkiem serio powiedzial
-to dobre motory sa 100kkm zrobi pan bezawaryjnie po tym tekscie kumpel porzucil pomysl o Skodzie i
od maja smiga nowym Ceedem 1.6GDI i narazie zadowolony.
Takze co by nie mowic przez te akcje z Tsi Vag traci sporo klijentow.
"Zapewniali mnie również iż nie mam już w swoim pojedzie wadliwego łańcucha ,gdyż od czerwca 2011 roku zakładają modifikowany , a moje auto jest z produkcji 12 wrzesień 2011. Jeśli coś będę więcej wiedział to napisze dla zainteresowanych."
To jest wypowiedź z forum golfa. Silnik 1,4 TSI 122. Co Wy na to?
Być może lamerskie pytanie. Czy przestawiacz wałka rozrządu = nastawnik rozrządu???
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
"Zapewniali mnie również iż nie mam już w swoim pojedzie wadliwego łańcucha ,gdyż od czerwca 2011 roku zakładają modifikowany , a moje auto jest z produkcji 12 wrzesień 2011. Jeśli coś będę więcej wiedział to napisze dla zainteresowanych."
To jest wypowiedź z forum golfa. Silnik 1,4 TSI 122. Co Wy na to?
Ja napiszę tak: oby to w końcu była prawda, gdyż mam auto z drugiej połowy czerwca 2011 r. i nie chciałbym niedługo stwierdzić, że rozrząd zaczyna sygnalizować mi dźwiękowo swoje spartolenie...
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
nie chciałbym niedługo stwierdzić, że rozrząd zaczyna sygnalizować mi dźwiękowo swoje spartolenie...
ja w sobotę miałem takie właśnie wrażenie :evil: włażę do garażu, odpalam autko i tak jakoś dziwnie zagrało przez sekundę...... wyjechałem przed garaż, bo postanowiłem pobawić się w myjnię potem odpaliłem żeby wjechać spowrotem... odpalił normalnie... nawet żonie kazałem odpalić a ja słuchałem na zewnątrz z podniesioną maską.... żona stwierdziła że żadnych podejrzanych hałasów nie słyszała w aucie cholera już wie czy to dobrze działa czy nie :!: ch** by to strzelił
Zamieszczone przez iFi
Skoda:
Nastawnik rozrządu: 03C109088E (innego numeru w Etce nie ma)
tu mam pytanie do speców: idzie to jakoś samemu odczytać wsadzając łeb pod maskę albo od spodu z kanału - bez rozbierania połowy auta ?
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Chwile nie uczestniczylem aktywnie w forum ale przyszedl czas zeby sie pozalic - i mnie dopadl problem w rozrzadem 1.4 TSI. Auto ma 31.000 KM, problem osobiscie jednoznacznie identyfikuje od ok. 5000 KM (czyli nie dotrwal nawet do przyslowiowych 30.000 KM). Autko po zaplonie przez 2-3 sek terkocze. Problem dosc regularnie zaczal sie pojawiac jakies 6 miesiecy po gwarancji, wczesniej moze 2-3 razy, zgloszone przy obligatoryjnym przegladzie gwarancyjnym. Odpowiedz ASO byla taka, ze nie mogli problemu odtworzyc (wtedy jeszcze wystepowal sporadycznie). Zamierzam udac sie do ASO aby jednoznacznie z ich strony okreslic co jest do wymiany i dlaczego. Pogrzebalem troche w sieci i widze, ze stopien wnerwienia niektorych osob osiaga poziomy motywujace do zakladania stron WWW opisujacych bolaczki TSI:
Komentarz