Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mac_aaron
    Elegance
    • 2012
    • 984
    • Octavia III (5E3)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    W pewnym momencie wykryli wadliwe części, ale pewnie stwierdzili, że za dużo ich na magazynie i trzeba zużyć wszystkie

    Komentarz

    • idas
      Elegance
      • 2006
      • 828

      Mam nadzieje ze wszystko poszlo do Skody :twisted: :diabelski_usmiech
      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

      Komentarz

      • LUKI
        RS
        • 2005
        • 5776

        Zamieszczone przez idas
        Mam nadzieje ze wszystko poszlo do Skody :twisted: :diabelski_usmiech
        śmieszne w chuj


        od 05.2010 właśnie są poprawione nastawniki a ja mam 08.2010 i miałem zjebany - tyle dobrze, że w ASO wymienili na gwarancji
        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

        Komentarz

        • Carolco
          Ambiente
          • 2010
          • 116

          Witam.

          Byłem dziś ze swoim autkiem w ASO w B-stoku. Przebieg 22tys i usłyszałem 3 razy taki metaliczny odgłos przy uruchamianiu. W jednym ASO powiedzieli, że jak tego nie usłyszą, albo nie będzie nagrania, to nic nie zrobią. Z kolei w drugim Pan z serwisu sprawdził w ETCE, że mam już nowy nastawnik rozrządu. Mówił, że jest to na 90% pewne, skoro tak pokazuje system. I nie wiem już nic - mam samochód z 04.2010, gdzie podobno były wadliwe rozrządy, a tu takie info. Czy Waszym zdaniem ta "ETKA" to pewne?



          1.4 TSI MINT

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            Zamieszczone przez Carolco
            I nie wiem już nic - mam samochód z 04.2010, gdzie podobno były wadliwe rozrządy, a tu takie info. Czy Waszym zdaniem ta "ETKA" to pewne?
            ja mam z 08.2010 i miałem spierdolony
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • Wojtas_Poznań
              RS
              • 2010
              • 2822

              Zamieszczone przez LUKI
              Zamieszczone przez Carolco
              I nie wiem już nic - mam samochód z 04.2010, gdzie podobno były wadliwe rozrządy, a tu takie info. Czy Waszym zdaniem ta "ETKA" to pewne?
              ja mam z 08.2010 i miałem spierdolony
              te nastawniki to pewnie kolejny "chwyt marketingowy" :idea: :diabelski_usmiech zaraz się okaże że wszystkie to jeden wielki shit... różnica polega tylko na tym, że te starsze psuły się nieco prędzej od tych poprawionych, które to mają wytrzymać do końca gwarancji, czyli c.a. 2 lata/30k km ops: oczywiście jak ktoś tłucze dużo km, to mu się wysra wcześniej i przynajmniej się załapie na wymianę w ramach gwarancji :szeroki_usmiech a reszta "szczęśliwców" może już zacząć odkładać kasę ... :evil: ehh, SKODA ... i te ich przemyślane rozwiązania :shock:
              SPOT Poznań:
              .....
              ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


              Error 503 Wojtas Unavailable :P

              Komentarz

              • bob the builder
                Drive
                • 2011
                • 98
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Już po naprawie rozrządu,
                pierwsza wycena 3700,
                druga: rabat 70 % części i 10 % robocizna - 1580 zł.
                Po ciężkiej walce - koszt 0 zł. ( łańcuch, napinacz, nastawnik rozrządu).
                Samochód 4 m-ce po gwarancji.
                Tak więc walczcie, bo można.

                Komentarz

                • idas
                  Elegance
                  • 2006
                  • 828

                  bob the builder, udalo ci sie moze dowiedziec o nr poprawionego lancucha i napinacza?
                  VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                  VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                  Komentarz

                  • bob the builder
                    Drive
                    • 2011
                    • 98
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    idas,
                    nie wiadomo mi, aby poprawiono sam łańcuch,
                    poprawiono napinacz łańcucha ( niestety nie znam nowego oznaczenia),
                    nowy napinacz ma zapobiegać luzowaniu się łańcucha (gdzieś to czytałem ale nie pamiętam już gdzie),
                    a procedura naprawcza VAG wymaga przy tej naprawie, wymiany nastawnika
                    wałka rozrządu, jeżeli posiada inny nr niż 03C109088E ( wprowadzony po 05.2010 r.),
                    co uczyniono u mnie.

                    Komentarz

                    • iFi
                      Elegance
                      • 2012
                      • 906

                      to jest ciekawe... patrzyłem w internetowej etce i zmian napinacza w skodzie nie widziałem. jedynie dla vw i to przed wprowadzeniem tego silnika w octavii... z reszta nawet na Facebook w profilu skody ktoś napisał że silniki w skodzie są już poprawione od początku... bałagan i tyle...

                      [ Dodano: Wto 11 Wrz, 12 17:59 ]
                      Jeszcze jako małe uzupełnienie:

                      Skoda:
                      Nastawnik rozrządu: 03C109088E (innego numeru w Etce nie ma),

                      VW Golf:
                      Nastawnik rozrządu: 03C109088B >> 03C109088F (1/06/2010) >> 03C109088F (1/07/2010)

                      Dane wygląda na lekko sprzeczne... ciekawe czy osoby mające dostęp do pełnej Etki były by to w stanie potwierdzić.

                      Źródło tego co napisałem:

                      Komentarz

                      • bob the builder
                        Drive
                        • 2011
                        • 98
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Być może już było:

                        Volkswagen zidentyfikował błąd produkcyjny będący przyczyną problemów z łańcuchami rozrządu. Nie ma jednak pewności, czy producent wykaże gest dobrej woli

                        Błąd produkcyjny dostawcy łańcuchów jest bezpośrednią przyczyną wydłużających się i przeskakujących łańcuchów rozrządu w silnikach TSI. Takiej odpowiedzi udzielił przedstawiciel Volkswagena podczas rozmowy z magazynem Auto Bild.

                        Osoba zajmująca się dbaniem o zachowanie odpowiedniego poziomu jakości aut VW – Frank Tuch powiedział, że zły łańcuch rozrządu w silnikach 1.4 TSI to wynik zbyt wysokiego marginesu tolerancji poziomu jakości. Dostawca problematycznych części zbyt optymistycznie określił czas graniczny zużycia łańcucha. Producent wadliwej części przetestował używane auto z silnikiem 1.4 TSI, test wykazał, że łańcuch zostawia na zębach drobne rysy, a dodatkowo powstają opiłki.

                        Łańcuch zużywa się, to nie podlega wątpliwości. Auta z wadliwym elementem stanowią niewielki procent w ogólnej produkcji. Po wykryciu wady części zostały zmodyfikowane, dzięki czemu problem w autach z nowym łańcuchem nie występuje. Wyciągnięte łańcuchy powodowały problemy, a także awarie silników.

                        Jeśli masz samochód z wadliwym łańcuchem, bardzo ważne jest szybkie wykrycie problemu, dzięki czemu będzie można uniknąć poważnych awarii.

                        Problemy związane z łańcuchem występują też w innych modelach silników TSI: 1.2, 1.8, 2.0. W każdej jednostce problemy mogą być spowodowane przez różne przyczyny. W przypadku pierwszych jednostki 1.2 TSI, winna była pokrywa łańcucha. W silnikach 1.8 i 2.0 winę ponosił napinacz łańcucha, który był wymieniany w ramach akcji naprawczej – objęto nią 5000 samochodów. W jednostkach 1.8 i 2.0 EA888 problemy z łańcuchem rozrządu nigdy nie wystąpiły, silniki z tym oznaczeniem można było znaleźć w np. Golfie GTI.

                        AUTO ŚWIAT kwiecień 2012


                        Czyli tak naprawdę dalej nie wiedzą o co chodzi. Piszą o łańcuchach, wymieniają napinacze i nastawniki. A problem zaczął się już w 1.6 fsi. I pewno dlatego też wracają w silnikach benzynowych, do rozrządu napędzanego paskiem .

                        Komentarz

                        • iFi
                          Elegance
                          • 2012
                          • 906

                          bob the builder, jaki masz przebieg?

                          Komentarz

                          • bob the builder
                            Drive
                            • 2011
                            • 98
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            47.000 km

                            Komentarz

                            • kasper64
                              Drive
                              • 2010
                              • 78

                              czy według Was z moim TSI 1.4 122 km jest ok? - ups coś nie mogę dodać mp3?
                              kasper64

                              Komentarz

                              • paweł2
                                L&K
                                • 2010
                                • 1405

                                Zamieszczone przez szkoda
                                kumpel rozgląda się za nowym samochodem, padło na Alteeę 1,4TSI, w czasie wizyty w salonie handlowiec mu odradził, bo twierdzi, że wszystkie egzemplarze, które sprzedał w tym roku wróciły do nich na gwarancji, ale oprócz rozrządu mówił też o chlaniu oleju a z tym się zdaję się u nas nie spotkałem, owszem w 1,8, ale 1,4?! :?
                                Doradzał mu 1,2.
                                Swoją drogą punkt dla sprzedawcy
                                Jak ja z kumplem szukalismy auta dla niego to w salonie Skody podczas rozmowy o OII 1.4tsi sprzedawca calkiem serio powiedzial
                                -to dobre motory sa 100kkm zrobi pan bezawaryjnie po tym tekscie kumpel porzucil pomysl o Skodzie i
                                od maja smiga nowym Ceedem 1.6GDI i narazie zadowolony.
                                Takze co by nie mowic przez te akcje z Tsi Vag traci sporo klijentow.
                                Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                Komentarz

                                • Ceed1
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 461

                                  "Zapewniali mnie również iż nie mam już w swoim pojedzie wadliwego łańcucha ,gdyż od czerwca 2011 roku zakładają modifikowany , a moje auto jest z produkcji 12 wrzesień 2011. Jeśli coś będę więcej wiedział to napisze dla zainteresowanych."
                                  To jest wypowiedź z forum golfa. Silnik 1,4 TSI 122. Co Wy na to?

                                  Komentarz

                                  • czto
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 546
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Być może lamerskie pytanie. Czy przestawiacz wałka rozrządu = nastawnik rozrządu???
                                    2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                    2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                    2009 Renault Clio MTV 1.4
                                    2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                    2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                    Komentarz

                                    • LUKI
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5776

                                      Zamieszczone przez czto
                                      Czy przestawiacz wałka rozrządu = nastawnik rozrządu???
                                      tak

                                      przestawiacz = nastawnik
                                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                      Komentarz

                                      • Eidos71
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2050
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Zamieszczone przez Ceed1
                                        "Zapewniali mnie również iż nie mam już w swoim pojedzie wadliwego łańcucha ,gdyż od czerwca 2011 roku zakładają modifikowany , a moje auto jest z produkcji 12 wrzesień 2011. Jeśli coś będę więcej wiedział to napisze dla zainteresowanych."
                                        To jest wypowiedź z forum golfa. Silnik 1,4 TSI 122. Co Wy na to?
                                        Ja napiszę tak: oby to w końcu była prawda, gdyż mam auto z drugiej połowy czerwca 2011 r. i nie chciałbym niedługo stwierdzić, że rozrząd zaczyna sygnalizować mi dźwiękowo swoje spartolenie...
                                        Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                        MOJA FURKA

                                        Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                        Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                        Komentarz

                                        • Wojtas_Poznań
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2822

                                          Zamieszczone przez Eidos71
                                          nie chciałbym niedługo stwierdzić, że rozrząd zaczyna sygnalizować mi dźwiękowo swoje spartolenie...
                                          ja w sobotę miałem takie właśnie wrażenie :evil: włażę do garażu, odpalam autko i tak jakoś dziwnie zagrało przez sekundę...... wyjechałem przed garaż, bo postanowiłem pobawić się w myjnię potem odpaliłem żeby wjechać spowrotem... odpalił normalnie... nawet żonie kazałem odpalić a ja słuchałem na zewnątrz z podniesioną maską.... żona stwierdziła że żadnych podejrzanych hałasów nie słyszała w aucie cholera już wie czy to dobrze działa czy nie :!: ch** by to strzelił

                                          Zamieszczone przez iFi
                                          Skoda:
                                          Nastawnik rozrządu: 03C109088E (innego numeru w Etce nie ma)
                                          tu mam pytanie do speców: idzie to jakoś samemu odczytać wsadzając łeb pod maskę albo od spodu z kanału - bez rozbierania połowy auta ?
                                          SPOT Poznań:
                                          .....
                                          ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                          Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                          Komentarz

                                          • bob the builder
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 98
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Wojtas_Poznań,
                                            chyba trzeba troszkę porozkręcać :evil:
                                            Załączone pliki

                                            Komentarz

                                            • Wojtas_Poznań
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2822

                                              bob the builder, dzięki za info :szeroki_usmiech w moim przypadku rozkręcanie nie wchodzi w grę, bo "mam talent" :wink:
                                              SPOT Poznań:
                                              .....
                                              ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                              Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                              Komentarz

                                              • Xysiu
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 105

                                                Witam,

                                                Chwile nie uczestniczylem aktywnie w forum ale przyszedl czas zeby sie pozalic - i mnie dopadl problem w rozrzadem 1.4 TSI. Auto ma 31.000 KM, problem osobiscie jednoznacznie identyfikuje od ok. 5000 KM (czyli nie dotrwal nawet do przyslowiowych 30.000 KM). Autko po zaplonie przez 2-3 sek terkocze. Problem dosc regularnie zaczal sie pojawiac jakies 6 miesiecy po gwarancji, wczesniej moze 2-3 razy, zgloszone przy obligatoryjnym przegladzie gwarancyjnym. Odpowiedz ASO byla taka, ze nie mogli problemu odtworzyc (wtedy jeszcze wystepowal sporadycznie). Zamierzam udac sie do ASO aby jednoznacznie z ich strony okreslic co jest do wymiany i dlaczego. Pogrzebalem troche w sieci i widze, ze stopien wnerwienia niektorych osob osiaga poziomy motywujace do zakladania stron WWW opisujacych bolaczki TSI:



                                                Moim zdaniem: bardzo dobrze.

                                                PS. Czy ktos wie ile srednio kosztuje w ASO sama diagnostyka problemu z rozrzadem w 1.4 TSI - okreslenie co jest wadliwe, co trzeba wymienic?
                                                Pozdrawiam,

                                                Krzysiek

                                                ---

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27857

                                                Komentarz

                                                • Wojtas_Poznań
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2822

                                                  Zamieszczone przez Xysiu
                                                  PS. Czy ktos wie ile srednio kosztuje w ASO sama diagnostyka problemu z rozrzadem w 1.4 TSI - okreslenie co jest wadliwe, co trzeba wymienic?
                                                  kilka stron wcześniej loyd napisał:
                                                  Miałem wymieniany nastawnik rozrządu, ale od czasu do czasu zaterkota postanowiłem w końcu sprawdzić za ca 600 pln ja to z tym rozrządem jest
                                                  co za tą kwotę było konkretnie zrobione/sprawdzone i gdzie to już się Jego pytaj
                                                  SPOT Poznań:
                                                  .....
                                                  ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                                  Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                                  Komentarz

                                                  • LUKI
                                                    RS
                                                    • 2005
                                                    • 5776

                                                    Zamieszczone przez Xysiu
                                                    http://www.vwtsi.pl

                                                    miałem dokładnie tak samo jak na tych 3 filmikach


                                                    wymiana nastawnika i jest ok
                                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...